Roller som ska passa in i mitt liv...

Borde inte vänskap vara det lättaste som finns ? En vänskap ska aldrig vara något man mår dåligt över,som sårar en eller vara ett spel. Men jag har insett att det inte alls är fullt så enkelt som man försöker få det att framstå.  Mina vänner har alla olika roller för mig, roller som ibland inte alls går ihop eller som ibland utelämnar någon pga. att det är vänner som inte har samma roll för mig. Är det så för alla ? eller bara jag som ser det som det. Jag tycker det e skönt att dom har olika roller, för dom ger mig det bästa av dom själva på det sättet. Det finns dom man pratar djupt med, det finns dom man alltid har kul med, det finns ytliga vänner som man bara går ut med och det finns dom som kommer och går när det passar mig eller dom.

Ett bra exempel på en sådan vänskap är en tjej som jag förr stod jättenära och som jag alltid hade roligt med, vi gjorde allt möjligt tillsammans och jag kände att det gav mig mycket. Men någonstans, efter någon händelse förändrades detta, vi båda gjorde misstag som vi inte riktigt löste, och det slutade med ett jätte stort bråk, där vi hela tiden fick höra skit om varandra från någon annan, detta gjorde att allt blev ännu större än det var från början, i slutändan när det redan gått för långt med skitsnack och rykten upptäckte vi båda något vi inte sett från början, det var en person som stod mittemellan oss som drog igång alltihopa, vi båda vara bara för naiva för att se detta. Och på ett sätt lyckades personen med det den hade bestämt sig för, att sära på oss. Varför han ville det ? Det vet jag inte.. Men efter det blev det aldrig sig likt igen. Jag tror också att en annan anledning till missförstånden mellan oss uppstod är för att vi är oerhört lika som personer ?! Det blev en krock av två viljor helt enkelt. Idag är vi inte alls speciellt tajta, men jag ser det som såhär " det är framtiden man ska bry sig om, för det är där du ska tillbringa resten av ditt liv". Och jag tror på denna framtid, jag tror inte på det som hänt, utan på det som kommer hända. Alla kan ändra sig och allting kan lösa sig, med tid och ärlighet !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0